Tuesday, December 28, 2010

KEPALA KONKRIT !!!!

Salam kasih sayang abg chick ucapkan…. Harini abg chick nak kongsi sesuatu yang pelik sikit … “TENTANG KEPALA KONKRIT” … pelik2 jek kan…. Ermmm lama jugak x buka internet ni…. Hehehe abg chick ngah cuti sekolah ni hahaha…. Macam budak sekolah plak… hehehehe erm cuti ni ade jugak lah buat keje2 yang berfaedah…. Pendek kata kalau tayar kereta kene cat…. Memang penuh lah jalan daerah kota ngan johor ni dengan dengan tapak tayar kereta abg chick.. hahaha…tapi letihnye time jalan jem adeyyy….. jalan  daerah kota –johor bharu memang slalu jem sebab proses menaik taraf jalan sedang dijalankan…. Dah siap nanti senang lah sikit kan…


Jalanraya sebahagiannya memang dah siap lah… tapi masih belum dibuka untuk orang ramai…. Eh tapi apa kaitan kepala konkrit dengan jalan raya kan… mesti korang terfikir orang tunggang motor tanpa helmet kan.??? Hahaha … tapi ni lebih kurang jugak lah.. ada kaitan dengan jalan raya tadi jugak….

Jalan yang dah siap tadi telah ditutup sementara dengan penghadang jalan yang plastik merah dan putih tu tapi yang jadi “KERAS KEPALA”nye penduduk  boleh alihkan penghalang jalan tu untuk kepentingan sendiri nak lalu jalan tu supaya elak jalan jem…. Hahahahaha , manusia2 macam ni pun ada….

 Lepas tu pemaju letak penghalang jalan yang batu pulak kuning dan hitam tu… berat jugak kalu nak alihkan tu….. tapi ni dah naik taraf sikit…. KEPALA BATU….. WAKAKAKA … sebab penghalang batu tu deorang alihkan sesame deorang…. Wakakakaka yang bagusnya semangan kerjasama ada… semangat satu Malaysia lah katakan.. wakakaka


Yang tahap ketiga pemaju meletakkan penghadang jalan batu hitam kuning tu dengan menimbus tanah skali….. dalam hati abg chick tergelak sambil terdetik  motorcross jek lah boleh lepas… sebab tepi jalan tu ada parit air….  Tapi yang jadi hairan dan ajaibnya… boleh plak deorang ambil penghadang jalan plastik yang putih merah tu letak kat parit tu…. Wakakakakakaa gelak besar….. walaupun jalan dah ditutup dan ditimbus tanah still boleh lalu lagi dengan melalui tepi jalan wakakakakaka….. dah tutup tu faham2 jek lah kan …. Seboleh2 jugak deorang nak lalu jalan tu….. padahal lebih kurang jek lalu dengan jalan biasa…. Hahahahahaha .. inilah yang dinamakan “KEPALA KONKRIT….!!!!!”


Haishhh… sabar jeklah…. Agak2nya lepas ni pemaju letak apa plak ye… sepatutnya penduduk ni kene lah fikir kepentingan bersama… jangan lah memikir kepentingan sendiri.. ni dah menyusahkan pemaju plak untuk memikirkan cara menutup jalan tu… the moral of story blaja lah untuk bersabar… kita sendiri akan mendapat kelebihan bersabar ni.. hehehehe…. Selamat mencuba  ya… hahahaha

Udah dulu ya… daaaa~~~~~

3 comments:

  1. haha..aku tau dia mana cerita ini berlaku..jalan ulu tiram - kota tinggi..yaa..thats right!!!

    ReplyDelete
  2. wakakaka..... tau xpe.... huhuhu

    ReplyDelete